torstai 2. marraskuuta 2017

Luonnetestin video

Tässä linkki kasvattajan kuvaamaan ja leikkaamaan luonnetestivideoon.

Itse suorituksesta ei minulle kauheasti jäänyt mielikuvia, sillä keskityin jännityksen hallintaan ja siihen, ettei se vaikeuttaisi Kelmin selviytymistä testistä.

Alkuhaastattelun aikana jännitin tosi paljon, mutta toinen tuomareista sai minut hyvin rentoutumaan, joko tahallisesti tai tahattomasti, pahimman ahdistuksen mentyä ohitse sain hallittua hengitystäni paremmin (eli muistin hengittää!) ja mielentilaani mantralla. Hoin siis koko testin ajan mielessäni "Hartiat alas". Olen huomannut, että minulla jännitys menee ensimmäisenä hartioihin ja pikkuhiljaa jännityksen pahentuessa jäykistyy koko kroppa. Ajattelin siis testialueelle mennessä testata auttaako mantran hokeminen ja ainakin tässä tapauksessa se auttoi! Oikeassa koetilanteessa vähän vielä epäilen tämän toimivuutta, koska silloin minun pitäisi mantran lisäksi pystyä antamaan koiralle käskyt ja toimimaan itse tietyn kaavan mukaan. Tässähän tämä oli helppoa; olet hiljaa, tuijottelet horisonttiin, teet mitä tuomari käskee ja hoet itsellesi "Hartiatalashartiatalashartiatalas...".

Palautteen annon aikana minulla oli täysi työ pitää itseni kasassa, sillä jännitys purkautuu minulla itkuna. Ymmärrettävästi en halunnut purskahtaa itkuun kesken palautteen annon varsinkin kun olin todella tyytyväinen kelminaattoriin. Tuomarin antama palaute olikin paria kommenttia vaille mennyt multa  ohi. Testin katsominen videolta oli muutenkin tärkeää päästäkseni kartalle miten testi oikeasti meni. Ja kyllä se vaan on pakko olla ylpeä tuosta jätkändeeruksesta, vaikka vähän jäi hampaankoloon palautteenannosta se, että heebo kävi Juhon jalkoihin makoilemaan eikä mun... mutta pikkuhiljaa siitäkin pettymyksestä toivottavasti selvitään ;)

Tunnistan Kelmin videosta, vaikka muutama ylläri sen reaktioista tulikin. Tuomarin antama palaute kuvastaa tätä jätkää kyllä äärimmäisen hyvin! Mun pieni kakara <3


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti